Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri
|
[ Pune o întrebare ]
Categoria: Principal -> Intrebari adresate Primarului -> Intrebari adresate Primarului
Întrebări
| Intrebarea nr. 3598 din data: 26-03-2011 pusa de ILONCA FLORIN : · Buna ziua domnule primar.Locuiesc in cartierul Alfa de cativa ani, iar demersul meu catre dumneavoastra vizeaza (non)existenta locurilor de parcare din cartier si a altor nereguli constatate .De ceva timp, eu si probabil multi alti locuitori ai cartierului am constatat o intensificare a actiunilor Politiei Locale cu scopul sanctionarii posesorilor de autovehicule care stationeaza neregulamentar pe trotuare.Actiunea institutiei pare justa in conditii normale,dar din nefericire in cartier sunt strazi (Roman Ciorogariu,Zorilor,Clujului,Caramidarilor) care nu au amenajate locuri de parcare,posesorii autovehiculelor fiind adesea fortati sa stationeze pe carosabil sau trotuare in timp ce curtile interioare ale blocurilor in loc sa fie amenajate ca parcari si spatii verzi sunt pline de garaje nepractice si total inestetice.In aceeasi ordine de idei, va intreb daca Hotararea nr.51 din 9 martie 2005 a Consiliului Local al Municipiului Arad la momentul elaborarii articolului 8 nu ar fi trebuit sa aiba inca un alineat de bun simt care sa prevada avertizarea contravenientului cu posibilitatea punerii imediate in legalitate a acestuia in locul sanctionarii directe cu amenda (ce s-ar putea aplica la a doua constatare a contraventiei) ?Pe scurt intrebarile mele sunt : a) sustineti in continuare ideea inlocuirii garajelor cu parcari civilizate,iar daca da pe cand o astfel de actiune in Alfa ? b) sustineti ideea licitarii locurilor de parcare din fata blocurilor in care locuim ,iar daca da, cand va si deveni realitate ? c) veti propune amendarea HCMA 51/2005 in sensul introducerii alineatului descris mai sus ? d) puteti sugera Politiei Locale sa-si canalizeze excesul de zel in directia sanctionarii persoanelor care creaza o mare dezordine in spatiile special amenajate(pentru care va felicit) de colectare a gunoiului menajer din cartierul Alfa?
Intrebarea nr. 3596 din data: 26-03-2011 pusa de Lazar Mihaela : · Cum este posibil ca o lucrare noua cum este cea de la Podgoria ,vorbesc despre statia de autobuze,sa nu fie executata din start bine? Acolo cand ploua toata statia este inundata .Eu ma bucur pentru toate modernizarile care se fac in oras ,dar calitatea lucrarilor lasa de dorit.Am mai multe exemple.
Intrebarea nr. 3595 din data: 25-03-2011 pusa de Oprea Marcel : · As dori sa concesionez un teren proprietatea statului respectiv al primariei care sunt documentele de care am nevoie?
Intrebarea nr. 3592 din data: 24-03-2011 pusa de Rus Corina : · Domnule primar ami puteti raspunde si mie la antrebarea 3575 va rog miam bagat dosarul de anl an data de 24.03.2011 si as vrea sa stiu daca am sansa la aln-urile ce se dau anul acesta uitativa va rog peste dosarul nostru si vedeti de ce vrem asa mult sa primim anl stam 9 pers an 54.59metri patrati.Nr de anregistrare este19891.VA MULTUMESC ANTICIPAT
Intrebarea nr. 3591 din data: 23-03-2011 pusa de petru : · domnule primar am fost sunati de primarie an legatura cu un apartament anl an data de 03 03 2011 si ni sa solicitat sa recomplecteam dosaru .fiind doua famili cu acelas punctaj.mi sa spus ca o sa intram an comisie si ca se va face ancheta la domiciulu unde locuim an prezent.antrebarea mea ar fi, cand veniti sa faceti ancheta? o sa mai dureze?
|
Răspunsuri
|
Intrebarea nr. 3598 din data: 26-03-2011 pusa de ILONCA FLORIN : · Buna ziua domnule primar.Locuiesc in cartierul Alfa de cativa ani, iar demersul meu catre dumneavoastra vizeaza (non)existenta locurilor de parcare din cartier si a altor nereguli constatate .De ceva timp, eu si probabil multi alti locuitori ai cartierului am constatat o intensificare a actiunilor Politiei Locale cu scopul sanctionarii posesorilor de autovehicule care stationeaza neregulamentar pe trotuare.Actiunea institutiei pare justa in conditii normale,dar din nefericire in cartier sunt strazi (Roman Ciorogariu,Zorilor,Clujului,Caramidarilor) care nu au amenajate locuri de parcare,posesorii autovehiculelor fiind adesea fortati sa stationeze pe carosabil sau trotuare in timp ce curtile interioare ale blocurilor in loc sa fie amenajate ca parcari si spatii verzi sunt pline de garaje nepractice si total inestetice.In aceeasi ordine de idei, va intreb daca Hotararea nr.51 din 9 martie 2005 a Consiliului Local al Municipiului Arad la momentul elaborarii articolului 8 nu ar fi trebuit sa aiba inca un alineat de bun simt care sa prevada avertizarea contravenientului cu posibilitatea punerii imediate in legalitate a acestuia in locul sanctionarii directe cu amenda (ce s-ar putea aplica la a doua constatare a contraventiei) ?Pe scurt intrebarile mele sunt : a) sustineti in continuare ideea inlocuirii garajelor cu parcari civilizate,iar daca da pe cand o astfel de actiune in Alfa ? b) sustineti ideea licitarii locurilor de parcare din fata blocurilor in care locuim ,iar daca da, cand va si deveni realitate ? c) veti propune amendarea HCMA 51/2005 in sensul introducerii alineatului descris mai sus ? d) puteti sugera Politiei Locale sa-si canalizeze excesul de zel in directia sanctionarii persoanelor care creaza o mare dezordine in spatiile special amenajate(pentru care va felicit) de colectare a gunoiului menajer din cartierul Alfa?
|
Raspuns din data de 27-04-2011 : Stimate domn/doamna
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform art. 2 alin 2 din HCLM nr. 439/2009 privind aprobarea Regulamentului de atribuire/licitare a locurilor de parcare in parcarile de resedinta din municipiul Arad: "Locurile de parcare din parcarile de resedinta vor fi atribuite/licitate numai dupa amenajarea, semnalizarea verticala si orizontala si numerotarea acestora de catre administratorul parcarii de resedinta."
Data si locul atribuirii/licitatiei va vor fi comunicate de catre Primaria Municipiului Arad prin intermediul mass-mediei locale si pe pagina de internet a Primariei Arad, www.primariaarad.ro .
Pentru informatii suplimentare va stam la dispozitie la sediul Serviciului Parcari situat pe Bulevardul Revolutiei nr. 50, luni - joi orele 08.00 - 17.00 si vineri intre orele 08.00 - 14.00 sau la numarul de telefon 0257/252100.
In ceea ce priveste cel de-al doilea aspect sesizat de dumneavoastra, conform prevederilor Hotararii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 51/2005, modificata si completata prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 343 din 29.12.2010, art. 8 alin 2, incalcarea acestui articol se sanctioneaza conform art. 26, alin. 1litera d, cu amenda de 200 - 1000 lei.
Conform Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 - privind regimul juridic al contraventiilor, actualizata la data de 27.04.2007, se poate aplica sanctiunea avertismentului, aceasta ramane la aprecierea agentului constatator, in functie de gravitatea faptei. La art. 31 (1) se mentioneaza: impotriva procesului - verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii se poate face plangere in termen de 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii acestuia.
Serviciul Informare Cetateni
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 3596 din data: 26-03-2011 pusa de Lazar Mihaela : · Cum este posibil ca o lucrare noua cum este cea de la Podgoria ,vorbesc despre statia de autobuze,sa nu fie executata din start bine? Acolo cand ploua toata statia este inundata .Eu ma bucur pentru toate modernizarile care se fac in oras ,dar calitatea lucrarilor lasa de dorit.Am mai multe exemple.
|
Raspuns din data de 18-04-2011 : Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra cu privire la stationarea apei pe platforma amenajata in statia de autobuz Podgoria, va aducem la cunostinta faptul ca sesizarea dumneavoastra a fost transmisa constructorului SC ICIM SA ARAD, care a executat lucrarea mentionata.
Serviciul Informare Cetateni
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 3595 din data: 25-03-2011 pusa de Oprea Marcel : · As dori sa concesionez un teren proprietatea statului respectiv al primariei care sunt documentele de care am nevoie?
|
Raspuns din data de 19-04-2011 : Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Avand in vedere prevederile Legii nr. 10 din 14.02.2001 – privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Legii nr. 247 din 19 iulie 2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, in prezent este suspendata orice vanzare sau concesionare de terenuri, situate in zonele de locuinte.
In cazul finalizarii dosarelor de revendicare, procedura pentru concesionare teren, in conformitate cu legislatia in vigoare este urmatoarea:
In conformitate cu prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii – republicata – “Terenurile aparținând domeniului privat al statului sau al unităților administrativ-teritoriale, destinate construirii, pot fi vândute, concesionate ori închiriate prin licitație publică, potrivit legii, în condițiile respectării prevederilor documentațiilor de urbanism și de amenajare a teritoriului, aprobate potrivit legii, în vederea realizării de către titular a construcției.”
Concesionarea se face pe baza de oferte prezentate de catre solicitanti, cu respectarea prevederilor legale si a dispozitiilor prezentului capitol, urmarindu-se valorificarea superioara a potentialului terenului, pe baza conceptiei urbanistice.
“(1) Terenurile prevăzute la art. 13, ce fac obiectul licitației, se aduc la cunoștință publică de către primarii unităților administrativ-teritoriale unde sunt situate, printr-o publicație afișată la sediul acestora și tipărită în cel puțin două ziare de largă circulație, cu minimum 20 de zile înainte de data licitației.
(2) Publicațiile privind licitația vor cuprinde data și locul desfășurării acesteia, suprafața și destinația terenului, stabilite prin documentațiile de urbanism, precum și taxa anuală minimală de redevență.
(3) Oferta solicitanților va fi însoțită de un studiu de prefezabilitate sau de fezabilitate, după caz, cuprinzând în mod obligatoriu elementele tehnice necesare pentru caracterizarea funcționalității și a capacității construcției, a gradului de ocupare a terenului, precum și a celorlalte elemente cuprinse în certificatul de urbanism. Nu vor fi acceptate decât oferte care corespund prevederilor documentațiilor de urbanism, aprobate potrivit legii.”
Până la reglementarea prin lege a situației juridice, nu pot face obiectul concesionarii terenurilor libere de construcții, aflate în administrarea consiliilor locale și care pot fi revendicate de foștii proprietari. Prin exceptie de la prevederile art. 13 alin 1, terenurile destinate construirii se pot concesiona fara licitatie publica, cu plata taxei de redeventa stabilite potrivit legii, ori pot fi date in folosinta pe termen limitat, dupa caz, in urmatoarele situatii:
a. pentru realizarea de locuinte de catre Agentia Nationala pentru Locuinte, potrivit legii;
b. pentru realizarea de locuinte pentru tineri pana la implinirea varstei de 35 de ani
c. pentru realizarea de obiective de utilitate publica sau de binefacere, cu caracter social, fara scop lucrativ, altele decat cele care se realizeaza de catre colectivitatilor locale pe terenurile acestora
d. pentru stramutarea gospodariilor afectate de dezastre, potrivit legii
e. pentru extinderea constructiilor pe terenuri alaturate, la cererea proprietarului sau cu acordul acestuia
f. pentru lucrari de protejare ori de punere in valoare a monumentelor istorice definite potrivit legii, cu avizul conform al Ministerului Culturii si Cultelor, pe baza documentatiilor de urbanism avizate potrivit legii.
Terenurile prevazute la art. 13, ce fac obiectul licitatiei, se aduc la cunostinta publica de catre primarii unitatiilor administrativ – teritoriale unde sunt situate, printr-o publicatie afisata la sediul acestora si tiparita in cel putin doua ziare de larga circulatie, cu minimum 20 zile inainte de data licitatiei.
Publicatiile privind licitatia vor cuprinde data si locul desfasurarii acesteia, suprafata si destinatia terenului, stabilite prin documentatiile de urbanism, precum si taxa anuala minimala de redeventa.
Serviciul Informare Cetateni
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 3592 din data: 24-03-2011 pusa de Rus Corina : · Domnule primar ami puteti raspunde si mie la antrebarea 3575 va rog miam bagat dosarul de anl an data de 24.03.2011 si as vrea sa stiu daca am sansa la aln-urile ce se dau anul acesta uitativa va rog peste dosarul nostru si vedeti de ce vrem asa mult sa primim anl stam 9 pers an 54.59metri patrati.Nr de anregistrare este19891.VA MULTUMESC ANTICIPAT
|
Raspuns din data de 07-04-2011 : Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In urma depunerii dosarului la locuintele ANL ati acumulat 44 de puncte, figurand astfel pe lista de prioritati la pozitia 587. Anul acesta nu se vor repartiza locuinte ANL deoarece nu se afla in derulare niciun proiect al Agentiei Nationale pentru Locuinte in municipiul Arad.
Serviciul Informare Cetateni
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 3591 din data: 23-03-2011 pusa de petru : · domnule primar am fost sunati de primarie an legatura cu un apartament anl an data de 03 03 2011 si ni sa solicitat sa recomplecteam dosaru .fiind doua famili cu acelas punctaj.mi sa spus ca o sa intram an comisie si ca se va face ancheta la domiciulu unde locuim an prezent.antrebarea mea ar fi, cand veniti sa faceti ancheta? o sa mai dureze?
|
Raspuns din data de 07-04-2011 : Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In momentul in care exista o locuinta ANL disponibila, solicitantii in masura sa beneficieze de repartizarea ei, trebuie sa-si actualizeze datele care puteau sa se modifice de la data inregistrarii pe liste, cum ar fi domiciliul, locul de munca, studiile, starea civila, etc. Ca atare, daca dupa reactualizarea dosarelor, comisia de analizare a solicitarilor de locuinte ANL doreste verifixarea si la fata locului a situatiei solicitantilor aflati la egalitate de puncte, pentru departajarea lor, poate sa o faca, urmand sa fiti anuntat in acest caz, din timp.
Serviciul Informare Cetateni
|
Sus
|
|
|
|